onsdag 9 september 2009

Cecilia "Cessy" Ståhle

Hej!

Här kommer mitt bidrag till din tävling brud o bröllopssmycke.

Beskrivning:
Halsbandet är gjort med 2 rader Pearl Accu-Flex .0014". Raderna har jag satt ihop (korsat raderna med varandra) med 1,5mm runda klämpärlor som jag crimpat med klämpärletång för att få de så små o så lite synliga som möjligt. Jag har dolt klämpärlan med 3mm crimpcovers för att få en exklusivare look. Jag har även använt dessa klämpärlorna till att "stoppa" pärlorna på de båda raderna så att de s.a.s. blir på sin plats o inte kan glida framåt. Risken är annars att till slut befinner sig alla pärlor där framme. För att få ett halsband som vilar behagligt i nacken så har jag låtit de båda raderna gå ihop till en rad o jag har använt 6mm ovala motringar till avslut o att bygga en förlängningskedja med som jag avslutat med en sötvattenspärla av samma typ som i halsbandet. Låset är ett vanligt klolås.

























I varje sektion i halsbandet ingår en stor vit sötvattenspärla, en liten vit sötvattensrispärla o 2 swarovskibicones 4mm, för att ge ett litet mer festligt intryck har jag i de främre sektionerna fäst en motring där jag snurrat fast en sötvattensrispärla o 2 swarovskibicones med hjälp av var sin hattpinne, så att det skall ge ett fint glitter o skimmer utan att vara stort o pråligt, men ändå få en lite annorlunda prägel än traditionella svävande halsband av denna typen.

Ha det gott!

Kram Cessy

4 kommentarer:

  1. Så ljuvt, tycker om lättheten och den graciösa stilen.Mycket tjusigt!

    SvaraRadera
  2. Diskret, skirt och unikt. Jättevackert!

    Mvh
    Christina Glasell

    SvaraRadera
  3. Halsbandet är så snyggt. Det är skirt och romantiskt på samma gång. Mycket läckert. /Marianne

    SvaraRadera