onsdag 9 september 2009

Christel Skogh

Hej
Jag vill deltaga i tävlingen med ett bidrag till kategorin brud/bröllopssmycke och ett i kategori vackraste sommarsmycke!



















Brudsmycket - Jag har använt stora sötvattenspärlor, silverfärgade mellandelar och swarowski crystalAB från din shop. Hjärtat är virat på frihand med silvertråd och inslag av sötvatten och swarowski. Halsbandet är trätt på wajertråd och avslutas i nacken med två smala dubbelvikta organzaband och ett fint instickslås. Bilden talar för sig själv med all sin enkelhet.

















































Vackraste sommarsmycket - Turkos har alltid varit sommar för mig och jag använder mycket av den färgen själv både på kläder och smycken. Smycket är helt och hållet från din shop med turkoschips, silverfiolglas, små glaspärlor och togglelås. Även detta halsband är trätt på wajertråd. Små pluttar är ihängda med hattpinnar och längst fram en silverfoil i karbinhake. Därtill har jag gjort matchande örhängen












































Christel Skogh

4 kommentarer:

  1. Jättefint i många sammanhang, särskilt till solbränd hy.

    Mvh Christina Glasell

    SvaraRadera
  2. 2 fina set :-D

    /Cessy

    SvaraRadera
  3. Snygga och användbara halsband. Det turkosa halsbandet har en otroligt fin färg. /Marianne

    SvaraRadera