onsdag 9 september 2009

Karin Messini

Hej Catrine,

Här kommer bidrag till kategorin Vackraste Sommarsmycket!

Ett färgstarkt halsband som jag kallar Summertime:










Låset är i form av en ögla och en större glaspärla.Öglan har jag gjort av tunn guldfärgad koppatråd.På närbilden kan man se hur jag gått tillväga för att få den "svävande" effekten. Vanligtvis brukar man använda den på tunn nylontråd, men här ville jag att tråden skulle synas för att få pärlorna ,som ska liknas vid blommor och blad att se ut att växa på slingriga grenar/stjälkar.
























Materialet består av olika stenchips, sötvattenspärlor , vita glasdroppar och några risformade resinpärlor.Pärlorna är trädda på smidig wire i två olika färger, antikguld och olivgrönt. De fem trådarna har jag flätat samman löst.
























Ett halsband med pärlor knutna på silkestråd. Jag har använt rosa och röda koralltoppar, vita glasdroppar/tårar , jadechips, sötvattenspärlor, färgad kvarts, silverpläterade små droppar och en snurr av försilvrad koppatråd som jag böjt och hamrat . Även låset är egengjort av koppatråd.

Jag kallar halsbandet Ida då jag tänker på Idas sommarvisa. :)


























Hälsningar
Karin Messini

7 kommentarer:

  1. Hej Karin!

    Du gör väldigt fina och vacker komponerade smycken. Grattis till din vinst "den blomstertid nu kommer" Armbander var urtjusigt!

    SvaraRadera
  2. Ett härligt halsband som passar i midsommartid.
    Färgerna gör en glad så här på höstkanten.

    Mvh
    Christina Glasell

    SvaraRadera
  3. Älskar ditt summertime. En underbar kombo av somrigt, maffigt o ändå skirt. Läckert :-D

    SvaraRadera
  4. hm........det var jag som skrev kommentaren ovan denna men glömde o underteckna *rodnar* Nå det gör ju ingenting för jag glömde ju att säga att även "Ida" var härligt somrigt o fint, men en mer diskret o lättburet :-D

    /Cessy

    SvaraRadera
  5. Åh, så vackert, härliga färger och vilket fint arbete!

    SvaraRadera
  6. Vilka fina färger du använt. Jag blir riktigt glad när jag ser dina smycken. /Marianne

    SvaraRadera
  7. Grattis till priset! Jättefina smycken du har gjort!
    /Cessy

    SvaraRadera