torsdag 17 september 2009

Ulla Engström

Hej..ja då kommer några bidrag som blir i kategorin sommar.




















Bidrag 1 Har tillverkat detta med *lampwork* i turkos blå färger med silver-glasstavar emellan + kedja jag gjort av runda ringar, till ett låångt halsband
Halsbandet är ca 120cm inkl hänge (4cm)
Hänget är avtagbart














Bidrag 2 Långt knyt- halsband med rosalila sötvattenpärlor och körsbärskvarts + runda lampwork pärlor med rosa ros i ändarna.
Har lagt till metalldelar såsom *små trollsländo -antik.silver * + seedbeads : rosalila och tranparenta 2mm
























Bidrag 3 Här har jag använt *glas chips* auberginefärg+ vridna glasrör
naturligt lilarosa + naturvita sötvattenpärlor till ett jättelångt halsband.
Det finns lås på det trots längden och kan användas som *tre i ett * halsband som bilden visar. Går att använda på en del olika sätt.
Längden är: c:a 2.3meter

Ja du...det var mina enkla bidrag i all hast. Somriga ( enligt mitt tycke) låånga halsband.
Håller på att utveckla lite annat smått o gott.
Mina uppgifter är
Ulla Engström Garvarevägen 16 24233 Hörby
Jag vet inte om du ville/behövde ha det men NU har du det :)

Kram tillbaks till en vänlig själ..


Ulla

4 kommentarer:

  1. Det enkla och okomplicerade är ofta det mest vackra, användbara och lättburna. Kan vara det man väljer i praktiken. Och långa halsband kan man bära på flera olika sätt.

    Christina Glasell

    SvaraRadera
  2. Ett fint halsband som kan kombineras på många användbara set :-D

    /Cessy

    SvaraRadera
  3. Härliga färger. Snyggt. /Marianne

    SvaraRadera