onsdag 9 september 2009

Christina Glasell - NICOLE

Hej Cat!

Lika bra att skicka in detta bidraget också. Man vet ju inte vad som kan hända med vår halvantika dator såhär i åsksäsongens riskabla tid. Hos dig ligger bilderna säkrare nu, när de ändå är klara.



















Detta set kallar jag Nicole. Jag har här valt vita snedtoppborrade sötvattenspärlor, stora rispärlor i äkta sterlingsilver och swarovskikristaller samt pyttesmå silverpärlor som fyller mellan sötvattenspärla och swarovslikristall.





















Öglorna till halsbandet är gjorda av wire, med en liten ögla med en pytteliten wireklämma i båda ändarna, att trä den dubbla halsbandstråden igenom.
























Låset till armbandet har en bergkristall som låser i ena delen. Alla lås mina är handgjorda med 1mm silvertråd (sterling) och rundtång utan mall. Inget är således likt det andra.























Örhängena har handgjorda krokar och bågarna är av 0,4mm silvertråd. Det var nog allt jag kan komma på nu.





















Ett bidrag till ska jag åstadkomma, men vad det blir är jag inte riktigt säker på ännu......

Bidrag till din tävling om bästa tips ligger också i startgroparna, men det ska text och foto till innan det blir något av det.

Ha det gott! ( Kanske har jag glömt något, men då återkommer jag)

VARMA (phu) hälsningar
från Christina Glasell

7 kommentarer:

  1. Så vackert! Nu blir jag verkligen sugen på att köpa snedtoppborrade sötvattenspärlor!

    SvaraRadera
  2. Vackert set. Armbandet är så fint med sina kluster av pärlor :-D

    SvaraRadera
  3. Vilket fint arbete, så vackert med clusters av pärlor.

    SvaraRadera
  4. Underbart.
    Hoppas att du vinner:)

    SvaraRadera
  5. Tack!
    Det värmde verkligen! Jag sneglade just på www.parlplatsen.se ..Morgondimma...Helt makalöst otroligt. Grattis!
    Mvh
    Christina G

    SvaraRadera
  6. Såååå vackert !!! Tänk att få stå brud i så vackra smycken...wow.....!!! / Åsa A.

    SvaraRadera
  7. Underbart vackra borde ha vunnit.........Jeanette

    SvaraRadera