onsdag 9 september 2009

Helen Aresik

Hej här kommer mina bidrag!

Jag har gjort detta brudsmycke av:
Miyuki seedbeads storlek 11/och 8/0
Swarovski biconer (5301) 4 mm
Firepolished facetter 4mm
























Mönstret på den innersta sexuddiga stjärnan hittade jag i bok. Sedan har jag
utvecklat mönstret vidare genom att sätta ihop
flera stjärnor så att helheten bildas.
























Jag har lagt extra energi på att se till att halsbandet ligger perfekt runt
halsen och att det är lätt och skönt att bära hela
dagen för den tilltänkta bruden.
























Halsbandets inre omkrets är ca 39cm.











































De otroligt vackra hjärtana och de söta fairies inspirerade mig till detta smyckesset. Jag har aldrig knutit ett halsband eller armband förut så det tog sin lilla tid men det var det värt. Hjärthänget har jag själv format av metalltråd och coilat runt med rosafärgad koppartråd.
























Halsbandet är ca 72 cm långt utan hänget. Hänget är ca 7 x 5 cm. Armbandet är ca 21 cm.

Vill man ha ett extra långt halsband går det bra att sätta ihop halsband och armbandet till ett extra långt halsband.


Material jag använt från Ziddharta:
12mm Hjärta - Lt ROSE w Roses & GoldSand
AS Hänge - Fairy - ca23x16mm
AS Små Flikiga pärlhattar 8mm - LÖV
AS Mellandelar Små Hjärtan med 'knopp-rand'
Swarovski biconer (5301) 4 mm
Light Rose Cubes 5x5mm
AS 'Keltisk' Mellandel - med ögla ca 11x6mm
Toggle-lås ca 22x17 mm - "Sagan om Ringen"
Klämdelar SP ca 5x5mm - för smyckesband mm

Övrigt material som inte är från er är:
Firepolished facetter 4mm och 3mm
Miyuki och Jablonex seedbeads storlek 11/och 8/0
Miyuki GlasTårar 4x3mm
Miyuki Triangles 8/0
Miyuki Magatamas
Vita små blommor av glas i två storlekar
As biconer i metall
5mm öppna bindöglor
10 mm slutna vridna ringar




Hej Catrine!
Här kommer mitt sista bidrag till dina tävlingar.
Det har varit jätteroligt och inspirerande att göra dem!
























Jag föll för de vackra hjärtana med goldsand så jag gjorde änne ett helt set med utgångspunkt från dessa. Variationerna är oändliga.





















Halsbandet som knyts fram är ca 100 cm långt
Örhängena är ca 5 cm långa inkl öronkroken
mobilsmycke är ca 11 cm inkl snodden
Ringen är ställbar till önskad storlek


Material köpt från er webshop:
12mm Hjärta - Lt ROSE w Roses & GoldSand
AS Små Flikiga pärlhattar 8mm - LÖV
AS Mellandelar Små Hjärtan med 'knopp-rand'
Swarovski biconer (5301) 4 mm i olika färger
Light Rose Cubes 5x5mm
Miyuki Triangles 5/0 Crystal Iris, Silver och Lilac SL
Klämdelar SP ca 5x5mm - för smyckesband mm
Mobilsnodd + Tillbehör: Rosa

Material som jag inte köpt av er (men som delvis finns i er webshop):
Firepolished facetter 4mm
Miyuki och Jablonex seedbeads storlek 11/och 8/0
Miyuki Triangles 8/0
Blommor i två storlekar Crystal frost iris och vit frost iris
Baby bells Crystal iris och crystal frost iris
6mm runda gladpärlor Crystal frost iris
Tvistade tuber Crystal frost iris
AS små biconer i metall
5 mm öppna bindöglor
Silverpläterad kedja
Hattpinar silverpläterade
Tunn silverpläterad metalltråd (ringen)
En silverpläterad ringstomme
Öronkrokar i äkta silver


Helen Aresik

17 kommentarer:

  1. vilka snygga smycken du har gjort! allihop! jag gillar speciellt det första brudsmycket. förstår inte hur du får vanliga glaspärlor att se så exklusivt ut! snygga bilder har du också!

    SvaraRadera
  2. Vilka snygga halsband!
    Jag gillar speciellt hur du lyckats med att anpassa mönstren sådär.

    SvaraRadera
  3. Vackra smycken som alltid! Det helrosa setet är min favorit, personligt och ljuuuvligt!

    SvaraRadera
  4. Halsbandet med stjärnorna är fantastiskt stiligt!

    SvaraRadera
  5. Vilket fantastiskt bröllopssmycke! Har du aldrig sytt ett smycke förut, det tror man inte när man ser det.

    SvaraRadera
  6. Halsbandet med stjärnor är fantastiskt vackert!

    SvaraRadera
  7. Vilket bröllopssmycke, helt underbart även det rosa setet är mycket vackert. Tycker egentligen
    att allt som Helen gör kan man bära med stolhet och glädje.
    Eva, en beundrare.

    SvaraRadera
  8. Vilka bedårande söta smycken
    otroligt vackra
    Första smycket med stjärnor har du verkligen lyckats fått till så att det smälter ihop i varandra utan att se klumpigt ut, vilket är vvärd all beundran då det måsta ha krävt en hel del tankearbete att få till det så harmoniskt.
    Önskar dig all fortsatt lycka till i ditt arbete
    Mvh Lena

    SvaraRadera
  9. Otroligt snyggt. Ska visa dem för min blivande och se om det kan bli en morgongåva.

    SvaraRadera
  10. Brudsmycket är ju helt underbart! :o)

    Är personligen inte så förtjust i rosa, men setet med det stora hjärtat gillar jag, det är jättesnyggt.

    Anette

    SvaraRadera
  11. Jättevackra smycken där jag ändock faller mest för det rosa setet med sitt underbara hjärta

    Cessy

    SvaraRadera
  12. Tack för alla fina kommentarer. Det ligger många timmars arbeten bakom för jag ville att det skulle bli fint.

    SvaraRadera
  13. Väldigt vackert, min favorit det större rosa setet, då det vita är fantastiskt. Fina bilder också!

    SvaraRadera
  14. Det med hjärtat är helt underbart romantiskt och ljuvt. Passar väldigt bra till den som är modell (är det du?)

    Mvh
    Christina G

    SvaraRadera
  15. Otroligt välarbetade halsband. Mycket fina färgkombinationer. Jag tycker bäst om ditt brudsmycke. Stjärnmönstret är otroligt vackert. /Marianne

    SvaraRadera
  16. Smyckena är jättefina. Brudsmycket är verkligen något jag skulle kunna ha till mitt bröllop. Jag gillar både de rosa smyckessetet men med kedja faller mig mest i smaken. Jättetjusigt! Bra gjort!

    SvaraRadera
  17. Grattis till priset. Det är en serie fantastiskt fina smycken du har gjort!
    /Cessy

    SvaraRadera