torsdag 17 september 2009

Kristina Olsson

Hej

Här kommer mitt bidrag till brudsmyckestävlingen.
























Jag har gjort ett ganska kort halsband, avsett att bäras strax under halsgropen.
Min idé var att försöka göra det lite viktorianskt/romantiskt eftersom det är en sån typ av halsband jag själv skulle välja till mitt bröllop.

Jag har använt vita glaspärlor i storlek från 4 - 10mm, klara bicones i 6 och 4 mm och seed beads 11/0 i färgen transparent crystal lustre till hängena. Hängena är sydda som ett hana-ami motiv, fast med fyra ´"kronblad".
























Dessa är hängda på ett halsband av glittriga farfallepärlor, (ett slags dubbla droppar), samma seed beads 11/0 som i hängena och 4 mm vita glaspärlor. Mellan hängena har jag satt glaslöv med lite AB-lyster. Halsbandet stängs med ett togglelås i tibetsilver, hjärtformat så klart.

mvh Kristina

























Hej
Jag kom just på att jag glömt att skriva att jag även använt miyuki-kuber till hängena.
mvh Kristina Olsson

6 kommentarer:

  1. Jättevackert!

    Blir inspirerad som bara den! Pärlgrupperna, eller ringarna, kan kanske även göras till hängen till tärna och brudnäbb.

    Mvh Christina Glasell

    SvaraRadera
  2. Vackert o annorlunda :-D

    /Cessy

    SvaraRadera
  3. Vilken brud skulle inte vara överlycklig för ett så underbart halsband!

    SvaraRadera
  4. Vilket arbete. Fantastiskt fint halsband. Skirt samtidigt som det har lite tyngd. / Marianne

    SvaraRadera
  5. Jättefint halsband, som, enligt mitt amatörmässiga tyckandet, borde ha funnits med högt på prislistan. Mycket vackert och välarbetat.

    Varma hälsningar från Christina G

    SvaraRadera