onsdag 9 september 2009

Ingalill Boström

Hej!
Mina bidrag är helt handgjorda av mig.
Vet inte om någon annan gjort liknande
- variationerna är ju inte oändliga.

Vita pärlor med kedjor, ca 90 cm långt, utan lås:













Har inspirerats av smycken jag sett på bild och i verklighet.
















Jag har aldrig deltagit i någon tävling - är "smyckesdesigner" sedan några månader.
Det är underbart att få arbeta med något så vackert som pärlor.



































Gröna pärlor, snäckskalsbumlingar och kedja, 83 cm med togglelås:






































Jag har använt odlade pärlor, silverfärgade mellandelar och lås, och plastad smyckes vajer 0,38 mm. Mot ev nickelallergi använder jag pärlor runt nacken.


Vita pärlor med blomma och togglelås, 80 cm långt:




































Med vänlig hälsning
Ingalill Boström

4 kommentarer:

  1. Fina, användbara halsband, som kan bäras i andra sammanhang än på bröllop och fest.
    Hur ter de sig dubbla. Effekten blir ju en annan då.

    Mvh
    Christina Glasell

    SvaraRadera
  2. Bara så läckra och så kul med annorlunda långa halsband.

    SvaraRadera
  3. Mycket fina halsband som kan användas i betydligt flera sammanhang än bara vid ett bröllop. /Marianne

    SvaraRadera